Eerste dagen thailand - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Inge Beerens - WaarBenJij.nu Eerste dagen thailand - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Inge Beerens - WaarBenJij.nu

Eerste dagen thailand

Blijf op de hoogte en volg Inge Beerens

01 Oktober 2012 | Thailand, Ko Chang

Hello!!

Nou na een aantal dagen niks van mezelf te hebben laten horen, zal ik jullie nu maar eens op hoogte stellen van onze avonturen. We zijn veilig aangekomen in het benauwde af en toe flink regende maar vooral mooie Thailand/Bangkok. Daar zijn we opgehaald door Tom, die had een hostel voor ons geregeld vlakbij Koh san road (Een drukke plek waar veel backpackers komen, waar je flink uit kunt gaan en vanalles kunt eten). Daar even lekker bijgekomen van de lange trip van ongeveer 12 uur, de reis was wel heel relax trouwens. We vlogen met etihad airlines, een vliegmaatschappij uit Dubai. Die luxe zijn wij niet gewend en zullen we de komende tijd ook wel niet meer meemaken.

Ons eerste guesthouse was netjes en fris. Dus meteen even lekker douchen en bijkomen van de reis, onder het genot van harde regen. Daarna hebben we Wat Pho bezocht, een mooie tempel met een hele grote liggende boeddha. Indrukwekkend! Later op de avond hebben we ook nog Bangkok onveilig gemaakt! Buckets met alcohol en natuurlijk ook gewone long island cocktails! En met wat cocktails op meteen maar begonnen aan het Thaise eten, wormen! Wel met de oogjes dicht!!

De volgende dag hebben we even flink geslapen om die kater weg te werken en zijn we gaan shoppen in MBK een enorm winkelcentrum, waar ze echt alles hebben! Heb me ingehouden, omdat er nu al niks meer in de tas past, even kijken dus wat ik kan missen zodat ik hier flink wat zomerjurkjes kan inslaan. Omdat shoppen zo vermoeiend is hebben we ons gewaagd aan de massages in Bangkok. Beginnende met een voetmassage en die beviel heel goed, dus hebben we er een olie massage achter aangeplakt. We dachten dat we een nek, schouder en hoofdmassage hadden geboekt, maar kregen een gehele massage door twee thaise mannetjes! Die waren best hardhandig want onze rug werd flink gekraakt en ook ons hoofd werd niet gespaard!

De dag na de flinke massages werden we 's ochtends om 8.00 opgehaald door een busje om af te reizen naar ko chang, een eiland in het zuiden. De reis heeft ongeveer 6 uur geduurd. Maud en ik zaten helemaal dubbel gevouwen in het busje en bij elke bult vlogen we tegen het platfond omhoog. Vanaf de ferry zijn we verder vervoerd naar ko chang, die vanaf de boot erg donker was. Eenmaal aangekomen bleek het tegendeel te zijn bewezen. Het is een paradijsje hier. We kwamen meteen het eerste aapje op een electriciteitskabel tegen, gaaf!

Ons tweede verblijf is bij een jong nederlands stel, die hier erg mooie hutjes hebben gebouwd. We slapen in een heel primitief hutje, met een openlucht wc en douche. Boven de wc en douche hangen verse banenen erg apart! Op onze kamer zitten flinke gekko's, dat was in het begin wel even wennen die grote beesten. Maar intussen hebben maud en ik besloten vrienden met ze te worden en zorgen die gekko's ervoor dat alle beestjes worden opgegeten, zodat we zo min mogelijk last hebben van de mugjes en andere rare beestjes! 's avonds na aankomst hebben we lekker gedanst met hele oude glitterende, zatte, thaise dames! Was echt heel gezellig, ze vonden onze danspasjes leuk en deden ons na! Toen maar weer eens geslapen tot 3 uur in de middag, die jetlag moest er nog uit! Maar intussen zijn we top fit en hebben we het mooie strand gezien en ook een beetje spicy gegeten!

Voor morgen staat er een jungle trekking met olifanten op de planning, dus we gaan nu maar eens terug naar ons hutje. Hopenlijk hebben de gekko's ons bedje warm gehouden!

Weltrusten en tot snel!

Liefs Inge


  • 01 Oktober 2012 - 19:07

    Joke:

    Mooie fotos en morgen naar de olifanten. geniet van de trip

  • 01 Oktober 2012 - 19:19

    Maud Renkens:

    Jou verhaal is ook super, ik wou dat ik er ook was

  • 01 Oktober 2012 - 19:38

    Jacqueline:

    Hallo Inge fijn dat we nu iets hebben kunnen lezen over hoe het gaat. Kei gaaf zoals ik lees. Morgen veel plezier met de olifanten vele groetjes xxx

  • 01 Oktober 2012 - 19:56

    Lotte:

    Zei jij nou dat jij niet zo levendig kon schrijven als al die anderen die een blog bij houden?
    Juist wellll! Ik zie het helemaal voor me!
    Toen ik je foto's op facebook zag was ik al verbaasd over hoe veel je al hebt meegemaakt in die paar dagen, maar nu helemaal! Gaaf zeg, een jungle tocht met olifanten..
    Geniet!!!!!!! xxxxx

  • 01 Oktober 2012 - 20:55

    Linda:

    Leuk zeg Inge! dat je wat van je laat horen, plaats maar meer berichten dat vinden we leuk om te lezen! je hebt al vanalles megemaakt hoor ik al! ook al leuke foto's op facebook! veel plezier nog met de olifantjes! Geniet nog!! X

  • 01 Oktober 2012 - 22:35

    Rian:

    Tip, Blijf die olifant tussen zijn flaporen door kijken!! Veel plezier.

  • 02 Oktober 2012 - 14:31

    Karlijn:

    Wat een super verhaal! En wat heb je al veel meegemaakt zeg. En dat in die paar dagen.
    Moet je nagaan wat je nog allemaal te wachten staat.
    Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
    En dat je vriendjes geworden bent met die beesten haha, wie had dat verwacht:p
    Ik vind het super stoer allemaal!
    Geniet er van!!
    Xxxxx

  • 02 Oktober 2012 - 16:23

    Sanne:

    Wat een verhaal Inge,,, kan me helemaal inleveren.
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal. Ik ga maar weer gewoon verder met werken...
    Heel veel plezier...

  • 02 Oktober 2012 - 18:19

    Malougoossens:

    Mooi verhaaltje Ing! Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt, had ook niet anders van je verwacht :) Veel plezier tussen de olifanten en ben benieuwd naar je volgende avonturen!

  • 03 Oktober 2012 - 16:21

    Monique :

    Hè hè eindelijk de goede site gevonden. Kan ik ook meelezen. Zo te horen heb je het super. En maak je veel nieuwe vrienden.Moet ik die nieuwe vriendjes ook komen keuren?? Lijkt me super leuk.

  • 03 Oktober 2012 - 23:35

    Jolanda:

    Ha die Inge,
    Zoals beloofd hier ook een berichtje van mij.
    Ten eerste wat kan je leuk vertellen.
    Echt gaaf wat je allemaal meemaakt.
    Het is je van harte gegund
    Nog heel veel plezier de komende dagen en
    tot schrijfs.



















  • 05 Oktober 2012 - 16:27

    Anky Van Tongeren:

    Hey Inge,
    Altijd leuk om de verhalen te lezen!! Volgens mij heb je het ontzettend naar je zin. Mooi zo!!
    Hoe is de tocht met de olifanten geweest?
    Geniet er van, en ik ben benieuwd naar je volgende verhalen.
    Groetjes xx Anky

  • 05 Oktober 2012 - 16:27

    Anky Van Tongeren:

    Hey Inge,
    Altijd leuk om de verhalen te lezen!! Volgens mij heb je het ontzettend naar je zin. Mooi zo!!
    Hoe is de tocht met de olifanten geweest?
    Geniet er van, en ik ben benieuwd naar je volgende verhalen.
    Groetjes xx Anky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Chang

Inge Beerens

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 890
Totaal aantal bezoekers 6981

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 08 Januari 2013

Backpack reis 2012-2013

Landen bezocht: