door Thailand naar Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Inge Beerens - WaarBenJij.nu door Thailand naar Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Inge Beerens - WaarBenJij.nu

door Thailand naar Laos

Blijf op de hoogte en volg Inge Beerens

02 November 2012 | Laos, Vangviang

Hallo lieve mensen,

Weer een nieuw reisverslag en dit keer vanuit Vang Vieng (Laos)! De afgelopen tijd hebben we zoveel gezien en gedaan dat het nu wel weer tijd is voor een nieuw reisverslag!

De fullmoonparty was een glow in de dark feestje in de jungle, iedereen was gebodypaint en de sfeer was relax! Na de fullmoonparty hebben we nog twee dagen genoten van het lekkere weer op Koh Phangan, daarna zijn we met de ferry naar Koh Samui gegaan. Een heel toeristisch eilandje, waar we een snorkeltrip hebben gedaan. Dit was heel mooi, veel gekleurde visjes en helder blauw water. Na het snorkelen nog wat feestjes bezocht en een lekkere massage gehad en toen was het weer tijd om terug te gaan naar Bangkok. Daar hebben we twee Nederlandse meiden ontmoet en zijn daar een avondje mee gaan eten en na wat buckets en mierzoete cocktails hebben we ook de discotheken van Bangkok onveilig gemaakt. De dag na de cocktails moesten we fit zijn want vanuit Bangkok zijn we weer met de auto opgehaald door een vriend van de vader van Maud om een weekje in Kohn Kean te verblijven.

Kohn Kean ligt in het Noord oosten van Thailand en is helemaal niet toeristisch. We werden overal aangekeken waar we kwamen, omdat toeristen daar nauwelijks komen. Het ligt namelijk niet echt op de route van Noord naar Zuid. De week in Kohn Kean was heel relax voor ons. Siets heeft ons alle mooie dingen van Kohn Kean laten zien, we hebben veel Thaise mensen ontmoet en een week lang alleen maar echt Thais gegeten. Ze houden er in Kohn Kean van om het hoofdje van de Garnaal ook op te eten, dat ging ons iets te ver! In kohn Kean hebben we dus ook een aardig meisje ontmoet, ze is 22 jaar en studeert nog en heeft een relatie met een Engelse man van 58 uit Engeland. Ze wonen samen in Kohn Kean en zijn bevriend met Siets. Wij snappen het grote leeftijdsverschil niet, maar hier in Thailand is dat heel normaal en geaccepteerd. En ik moet ook zeggen, dat meisje van 22 en die man van 58 waren samen heel leuk en gezellig. Maar we hebben ook een Nederlandse man ontmoet die een keer een relatie heeft gehad met een meisje van 13, dat is zo walgelijk. De week in Kohn Kean hebben we ook een echte Thaise massage gehad en die zijn heel goed, we waren namelijk bang dat het heel hardhandig zou zijn maar ze kraken juist alles en daarbij masseren ze een beetje. Na deze massage waren we helemaal klaar voor de volgende bestemming: Chiang Mai. We zijn 12 uur per bus richting Chiang Mai gegaan.

Chiang mai staat bekend vanwege de jungle trekkingen die je kunt doen. Deze hebben we daar dan ook eentje gedaan. De trekking duurde 3 dagen en onze grote backpacktassen mochten we 3 dagen laten liggen in ons hostel. De tocht was mooi, maar wel zwaar door de bergen. Reisleider Louis die niet vies was van jointjes en paddo's zorgde voor een gezellige sfeer in de groep van 10 backpackers. Dag 1 was er een Engelse jongen 8 meter van de berg gevallen, je hebt nauwelijks hou vast en moet van boom naar boom glijden en goed uitkijken dat je niet naar beneden glijd. De eerste avond sliepen we in een olifantenkamp, heel primitief maar ook heel gezellig. Bij het olifantenkamp hebben we weer olifant gereden en ze gewassen, de dag daarna zijn we naar een waterval gegaan en vanuit daar hebben we de trekking voortgezet, 1500 meter de bergen in. Hele mooie en zware tocht, maar we hebben heel mooi uitzicht gehad over de jungle en de bergen dat maaktte het flinke zweten met 34 graden goed. Dag twee sliepen we dus hoog in de bergen met een prachtig uitzicht over de gehele jungle, daar heb ik samen met de reisleider het avondeten gemaakt. Heel veel kruidenzakjes gingen er in de pan en uiteindelijk hadden we weer flink wat pittig eten voorbereid. Onder het genot van wat kaarslicht hebben we met z'n alle het eten op gegeten en niet veel later zijn we gaan slapen omdat het een hele vermoeiende dag was. Alleen het slapen was niet zo relax, want toen ik naar mijn matje ging zaten daar twee HELE GROTE spinnen, onze reisleider heeft ze weg gehaald en wij hebben daarna toch nog wat uurtjes geslapen met gelukkig een muggennet over ons matje heen. De derde dag lekker vroeg opgestaan om de laatste tocht te lopen en te eindigen met wild water raften, wat ook heel gaaf was. Dat was het einde van de trekking en we waren meteen erg blij met ons echte, zachte bed in het guesthouse waar we verbleven. De dag hierna zijn we twee dagen in Chiang Rai verbleven, waar we marktjes en tempels hebben bezocht. Van Chiang Rai zijn we doorgegaan naar Laos, per boot en bus. Een lange en hobbelige tocht door de bergen, maar eenmaal aangekomen in Luang Prabang was het dat meer dan waard.

Luang Prabang is echt een mooie stad (met franse invloeden), met elke avond een avondmarkt, veel tempels en veel lekker eten. De eerste dag hadden we een fiets gehuurd om de stad te verkennen, dat beviel zo goed dat we dag twee een mountainbiketocht hadden geboekt door de bergen naar een waterval. Wij waren maar met z'n tweeën dus hadden een reisleider die ons alles kon uitleggen, over de stammen die er in de bergen leven en wat voor producten ze maken. We hadden een prachtige stop bij een hele grote waterval, daar hebben we wat uurtjes kunnen relaxen en afkoelen. De dag na de tocht hebben we lekker relax gedaan omdat 's avonds Festival of Lights plaatsvond, iedereen last er een eigen bootje en versiert die met bloemetjes en lichtjes. Eerst vond er een soort lichtjesroute plaats door de stad met alle zelfgemaakte bootjes, lampionnetjes en vuurwerk. De route eindigde bij de rivier waar iedereen de bootjes het water in zet voor goed geluk. Iedereen zette een bloemstukje of een bootje het water op. Ook veel geluksballonnen en vuurwerk ging er de lucht in. We hebben zelf ook een bloemstukje gekocht en het water op gezet. Hierna zijn we wat drankjes gaan drinken in Utopia, een openlucht bar waar allemaal backpackers komen. Daar wat drankjes gedaan en rond 11 uur gaan alle kroegjes in Laos dicht, maar traditie is dan om naar een bowlingbaan te gaan en te bowlen. Dus zijn we met veel tuctuc's richting de bowlingbaan gereden. Een paar potjes gegooid en toen voldaan naar bed.

Nu zitten we na een busreis van 7 uur in Vang vieng, waar de tubing heel bekend is en we gaan zo bekijken of het de moeite waard is!

Tot snel weer!
Liefs

• 02 November 2012 - 07:25

Martina:

Mooie avonturen, leuk om te lezen. Jullie hebben al heel wat meegemaakt. Geniet er van.

• 02 November 2012 - 11:17

Joke:

Hey Inge, toch gelukt om een reiverslag te maken.
    Fijn om te lezen dat het goed gaat en dat je toch tijd hebt kunnen maken.
    En wat, ik kan geen mooie verhalen maken!!!!!!!!!!!!!!!!
    Het is super en superleuk om te lezen. Ik denk dat je straks de kast vol hebt met mooie fotoboeken,
    en herinneringen.
    Maak er iets moois van Maud en Inge!!!!!!!!!!!!!!!!

• 02 November 2012 - 21:26

Carin:

Wat een belevenissen Inge!
    Geniet maar lekker verder.

• 03 November 2012 - 06:56

Rian En Frans:

Hoi Inge en Maud,
    Leuk om te lezen dat jullie het zo leuk en gezellig hebben. Geniet er nog maar even van en zeker van het mooie weer. Hier is het herfst, dus koud en regen!! BRRR....

• 03 November 2012 - 19:11

Malou:

Weer een mooi en boeiend verhaal schatteke!! GENIET !!!!!!

• 05 November 2012 - 22:06

Jacqueline:

Hallo Inge
    Wat geweldig om te lezen dat jullie het zo goed maken saampjes.
    Wat een indrukken doe je op zeg, en inderdaad wat zal je kamer straks vol staan met al die mooie foto's.
    Ben er heel benieuwd naar, geniet er samen nog van en ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Erg mooi.
    Groetjes hier uit het koude Hoogeloon xxxxxx

• 06 November 2012 - 13:44

Tante MIEKE:

INGE bedankt erg mooi al veel gebruik fijn dat je aan me denkt,ik ook veel aan jou .iedere keer vraag ik hoe is het met het meske. leuke verhalen maar te weinig .zeker geen tijd. groot gelijk je moet genieten van al dat moois van de eerste tot de laatste minuut. tot schrijfs. tante.