Relax - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Inge Beerens - WaarBenJij.nu Relax - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Inge Beerens - WaarBenJij.nu

Relax

Blijf op de hoogte en volg Inge Beerens

26 November 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Lieve allemaal,

Omdat ik al een tijdje niks van mezelf heb laten horen, hier weer een nieuw reisverslag!

Mijn vorige reisverslag eindigde bij Vang Vieng, daar waar een jaartje geleden de tubing heel populair en druk bezocht was. Blijkt Vang Vieng nu een verlaten stadje. Voor degene die niet weten wat tuben is; een band huren en daarmee door de riviertjes van Vang Vieng dobberen en bij elk cafe'tje aanleggen om wat sterke drank te drinken. De meeste barretjes bij het tuben zijn gesloten, omdat er enkele mensen zijn overleden aan het tuben. Niet omdat het dobberen zo gevaarlijk is, maar meer omdat jezelf lam zuipen en dan niet meer weten wat je doet niet zo slim is. Jammer, want Maud en ik hadden er wel zin in! Daar in Vang Vieng zijn we dus maar twee dagen geweest en hebben we blue lagoon bezocht een soort slootje met heel blauw water, goed om je tijd door te brengen.

Daarna zijn we vertrokken naar Ventiane de hoofdstad van Laos. Daar hebben we een heerlijk biefstukje gegeten en zijn de dag erna meteen per bus vertrokken richting Kong Lo cave. In de lonely planet beschreven als verlaten, spookachtige stad waar je een donkere spinnengrot kunt bezoeken. De grot was heel mooi, alsof je in de fatamorgana zit, maar dan echt! We kregen zaklampjes op ons hoofd, want het was er heel donker! Helaas, maar misschien ook niet want we hebbengeen spinnen gezien maar wel slangen in het water. In de grot was er een stop waar we hele mooie belichte stalactieten konden zien, dit deed me dan weer denken aan de droomvlucht!

Vanuit Kong Lo Cave zijn we per bus vertrokken naar Kratie. Kratie was een tussenstop om vanaf daar door te gaan naar 4 thousand islands (helemaal in het zuiden van Laos, tegen Cambodia aan). Want zo'n lange busreis van 12 uur is niet heel relax, zeker niet in Laos. Geen één vlakke weg, alleen maar hele erge hobbels en ook nog kronkelige wegen. Niet erg bevordelijk voor iemand die snel reisziek word, maar gelukkig heb ik mijn tabletjes. Eenmaal aangekomen in 4 Thousand Islands hebben we weer een paar dagen lekker kunnen relaxen, kan daar prima! We hadden een heel primitief (vies) hutje, maar heel goedkoop. Maar de eigenaresse en haar familie waren lieve mensen. Een dagen later besloten we weer om te vertrekken omdat we naar het volgende eiland wilde, maar toen kwamen we net voordat we het eiland wilde verlaten twee belgen tegen. Deze hebben ervoor gezorgd dat wij nog twee dagen langer met hun op hetzelfde eiland hebben doorgebracht. Samen met hun hebben we tubing gedaan en vooral veel kaartspelletjes.

Vanuit de 4thousand Islands zijn we met z'n vieren richting Bang Tung gegaan, dit ligt in het Noorden van Cambodia en is in de jungle. Daar hebben we een scootertje gehuurd en zijn naar alle watervallen gescheurd. Ik zat achterop bij een van de belgen en ben hard van de scooter gevallen. Gelukkig niet op het asfalt maar aan de zijkant van de weg, desalniettemin had ik een flinke wond op mijn kont. Dit was niet relax, aangezien we de dag erna weer richting Kratie gingen met de bus (4 uur), ik kon niet recht zitten dus was improviseren. Eenmaal aangekomen in Kratie hebben we met z'n vieren een bootje gehuurd en hebben we dolfijnen gespot! 's Avonds hebben we de plaatselijke kermis bezocht, waar wij een attractie opzich waren. Op deze kermis verkochten ze geroosterde spinnen en slangen aan een stokje, zoals wij suikerspinnen eten eet de plaatselijke bevolking daar een lekker slangetje op een stokje!

Van Kratie zijn we met de bus naar Phnom Penh gegaan. Phnom Penh staat omschreven als de parel van het zuiden en is overigens de hoofdstad van Cambodia. Na een lange busreis werden we opgehaald door Mr.Crazy, die bracht ons naar Happy House 19. Waar we enkele dagen hebben doorgebracht. De eigenaar van Happy House was hartstikke stoned toen we aankwamen en hij probeerde ons al meteen over te halen om een happy shake, pizza of pasta te eten. Maar daar hadden wij niet zo'n zin in! Daar in Phnom Penh hebben we lekker geshopt op een mega grote markt, zijn elke avond uit geweest en hebben de killingfields bezocht, dit was erg indrukwekkend.

Vanuit Phnom Penh zijn we vertrokken richting Sihanoukville, waar we lekker aan het strand hebben gelegen. Maar dat kan daar niet echt relax, want om de minuut komt er iemand bijna dwingend naar je toe dat je een armbandje moet kopen, een massage moet laten doen of je benen moet laten epileren (''Open your heart, open your wallet''). Als je eenmaal een armbandje bij één iemand koopt, komen ze terug, natuurlijk. Maar als je dan vervolgens met iemand anders een praatje maakt, al is het alleen maar om te luisteren naar het dreigende verhaaltje. Komt meteen de eerste verkoopster naar je toe, met een boze blik en dat je alléén iets bij haar mag kopen. Maud en ik hebben het al meegemaakt, dat ze stonden te schreeuwen naar iemand die ons iets probeerde te verkopen. De boosdoener was ''Annie NO Money'' Deze dame was heel gretig en natuurlijk hebben we dan ook maar onze benen door haar laten epileren, wat erg pijnlijk was. Maar Annie heeft weer money, daar gaat het tenslotte om!

Op dit moment zitten we in Siem Reap en zijn net terug van het bekijken van de zonsopgang bij Angkor Wat. Indrukwekkend daar, zulke mooie tempels en dat in combinatie met de zonsopgang! Dat was die vroege wekker (04.30) vanmorgen echt wel waard.

Wij gaan straks beslissen wat de volgende bestemming is!
Iedereen veeeeel succes in ons koude kikkerlandje, maak je niet te druk want dat doe ik ook niet!

Veel liefs en warmte vanuit Cambodia!!

Inge

• 26 November 2012 - 10:48

Rian En Frans:

Hoi Inge,

Leuk om te lezen dat je zo'n relaxte vakantie hebt! Ik zie wel wat min-puntjes maar je hebt het weer wel mee. Wij dus niet. :-(

Grtjes.

• 26 November 2012 - 15:25

Joke:

Hey Inge,

Mooi weer eens een verhaal om te lezen, geniet ervan.
    Straks niet meer wagenziek!!!!!!!!!!!!
    Niet meer bang voor een spinnetje!!!!!!!!!!!!!!!.
    En druk maken hoezo, relax relax.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Groetjes,

• 28 November 2012 - 18:53

Malou:

Weer een mooi verhaal om te lezen! Je maakt genoeg spannende, leuke en relaxte dingen mee. Ben alweer benieuwd naar je volgende avonturen! Xxxxxxxx