Koh chang en Koh Phangan - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Inge Beerens - WaarBenJij.nu Koh chang en Koh Phangan - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Inge Beerens - WaarBenJij.nu

Koh chang en Koh Phangan

Blijf op de hoogte en volg Inge Beerens

08 Oktober 2012 | Thailand, Ko Chang

Sawat-dee kha oftewel hallo,

Weer een nieuw reisverhaal en dit keer vanaf Koh Phangan, de andere kant van het zuiden.
Eerst zal ik jullie iets vertellen over de olifantentrip, deze was heel gaaf namelijk! We werden 's ochtends om 10 uur opgehaald bij ons hutje en gingen vanaf daar met de jeep naar het noorden van het eiland, deze trip opzich was al mooi!! Door de bergen, langs prachtige witte stranden en langs verschillende nieuwschierige aapjes. Eenmaal bij het olifanten paradijs aangekomen (midden in de jungle) stonden we versteld hoe goed die beesten naar de locals daar luisteren. De mannen die op de olifanten zitten, een soort van Mogli's uit junglebook hadden een stok bij met een scherpe punt en trokken daarmee aan de oren van de olifanten om ze zo in de goede richting te leiden. De tocht duurde een uurtje en we liepen door de jungle. Verder werd Maud nog flink nat gespoten door de olifant die achter ons liep, die had er niet zo'n zin in geloof ik. Na de rit mochten we ze voeren met bananen en liepen we met ze naar een rivier in de buurt om ze te wassen en met ze te zwemmen. We moesten flink met de borstel over hun huid, want blijkbaar vinden olifantjes dat heel fijn! Net toen Maud en ik dus bezig waren met schrobben ging onze olifant staan, de andere toeristen kregen dus meteen een ongeoefende circusact van ons te zien.

Na de olifanten trip zijn we lekker gaan eten, zoals we elke avond doen. Voor 5 euro heb je gegeten en gedronken en dan nog lekker ook! Na het eten zijn we de straten van Koh Chang onveilig gaan maken en zijn we een kroeg ingedoken van een Nederlandse man. Daar hebben we Luca ontmoet (een italiaanse jongen), die wilde net als ons ook een scooter huren. We besloten dus om niet te laat naar bed te gaan zodat we fit waren voor de scootertocht, maar eenmaal in ons hutje aangekomen hadden de apen ons hutje ontdekt en deden wij geen oog dicht. Harde geluiden vanuit elke hoek van de kamer, ons hutje is van stro dus het leek alsof ze binnen stonden. Toen we ´s ochtends de deur opende zaten er een stuk of 14 rond ons hutje, ze aten bananen en sprongen van boom tot boom. Na wat gegil hebben we ons hutje toch maar verlaten voor de scootertocht.

Maud en ik hadden samen een scooter gehuurd, dus we wisselde af met het rijden. We zijn naar een waterval gegaan en hebben daar even gezwommen zodat we konden afkoelen, daarna zijn we geindigd bij een heel mooi stukje strand. Zoals uit de film, bijna niemand aanwezig, zonsondergang en ook nog is een houtenschommel en een paar hangmatten, heerlijk!! Daar hebben we dus ook even flink van genoten.

Die dag hebben we goed afgesloten met een paar flinke buckets en shotjes in de plaatselijke backpackersbar. Erg gezellig, vooral Maud heeft hier een leuke jongen ontmoet waar ze nu nog steeds verliefd op is, minder is wel dat hij uit Australie komt. Misschien weer een reden om daar naar toe te gaan. De dag hierna zijn we vertrokken per ferry en bus naar Bangkok (7 uurtjes) om daar samen met Luca nog een avondje door te brengen. Na die avond met Luca hebben we de hele dag geshopt op de weekendmarkt in Kamphaeng Phet, deze keer konden we ons niet meer inhouden en hebben we meteen wat jurkjes, slippertjes en andere spulletjes ingeslagen. Om vervolgens weer terug te keren naar Bangkok en vanaf daar de bus te pakken naar Koh Phangan, deze reis heeft ons 17 uur geduurd en was erg vermoeiend. Omdat we om 2 uur 's nachts ergens buiten op houten bankjes werden gedropt en moesten wachten tot 7.00 in de morgen om de ferry te pakken. Uiteindelijk waren we rond 1 uur half 2 in Koh Phangan, het eiland van de party's en de bekendste: De fullmoonparty. Hier aangekomen hebben we het eerste beste hutje gepakt om bij te tanken en 's avonds de taxi gepakt naar een poolparty, waar we een Nederlands meisje en een Duits meisje hebben ontmoet.

Vandaag zijn we helemaal verbrand en lekgestoken, maar we gaan toch naar de halfmoonparty waar 8.000 man op af komt. Ze draaien er house en electro en het feestje vind plaats in de jungle, ik eindig nu dan ook mijn verhaal want de pre party gaat bijna beginnen... Ben benieuwd!

Liefs en tot snel!!!!

  • 08 Oktober 2012 - 14:36

    Karlijn:

    Wat een prachtig verhaal weer.
    En dat verhaal van die aapjes, ik zie het al helemaal voor me!
    Blij om te lezen dat je zoveel leuke dingen doet, dat je er echt uithaalt wat er in zit!
    Exotische dieren, zon, zee, strand, shoppen, drankjes, feesten, klinkt als een paradijsje.
    Ik gun het je van harte lieve Inge!
    Geniet er nog van en ik kijk uit naar je volgende verslag!
    xxxxxxx

  • 08 Oktober 2012 - 14:36

    Karlijn:

    Wat een prachtig verhaal weer.
    En dat verhaal van die aapjes, ik zie het al helemaal voor me!
    Blij om te lezen dat je zoveel leuke dingen doet, dat je er echt uithaalt wat er in zit!
    Exotische dieren, zon, zee, strand, shoppen, drankjes, feesten, klinkt als een paradijsje.
    Ik gun het je van harte lieve Inge!
    Geniet er nog van en ik kijk uit naar je volgende verslag!
    xxxxxxx

  • 08 Oktober 2012 - 14:36

    Karlijn:

    Wat een prachtig verhaal weer.
    En dat verhaal van die aapjes, ik zie het al helemaal voor me!
    Blij om te lezen dat je zoveel leuke dingen doet, dat je er echt uithaalt wat er in zit!
    Exotische dieren, zon, zee, strand, shoppen, drankjes, feesten, klinkt als een paradijsje.
    Ik gun het je van harte lieve Inge!
    Geniet er nog van en ik kijk uit naar je volgende verslag!
    xxxxxxx

  • 08 Oktober 2012 - 16:06

    Joke:

    heey inge mooi om te lezen dat het bij jullie wel goed zit.
    Nou geniet er maar van, dan is het hier voor jullie te koud.
    En die olifanten, zien wij achter de tralies.
    Wat een avontuur!!!!!!!!!!
    En het feesten moet ook daar natuurlijk doorgaan!!!!!!!!!!!!
    heeeel veeel groetjes

  • 08 Oktober 2012 - 16:12

    Jacqueline:

    Hallo Inge ziet er weer super uit allemaal.
    Fijn dat het allemaal goed gaat, wat zie je nu toch veel geweldig.
    Zet jij hier geen foto's op ?sorry ik kan er nergens ontdekken jammer.
    Geniet er van en ik kijk uit naar het volgende verslag heeeeel veeel groetjes xxxxxx

  • 08 Oktober 2012 - 16:12

    Jacqueline:

    Hallo Inge ziet er weer super uit allemaal.
    Fijn dat het allemaal goed gaat, wat zie je nu toch veel geweldig.
    Zet jij hier geen foto's op ?sorry ik kan er nergens ontdekken jammer.
    Geniet er van en ik kijk uit naar het volgende verslag heeeeel veeel groetjes xxxxxx

  • 08 Oktober 2012 - 16:12

    Jacqueline:

    Hallo Inge ziet er weer super uit allemaal.
    Fijn dat het allemaal goed gaat, wat zie je nu toch veel geweldig.
    Zet jij hier geen foto's op ?sorry ik kan er nergens ontdekken jammer.
    Geniet er van en ik kijk uit naar het volgende verslag heeeeel veeel groetjes xxxxxx

  • 08 Oktober 2012 - 16:12

    Jacqueline:

    Hallo Inge ziet er weer super uit allemaal.
    Fijn dat het allemaal goed gaat, wat zie je nu toch veel geweldig.
    Zet jij hier geen foto's op ?sorry ik kan er nergens ontdekken jammer.
    Geniet er van en ik kijk uit naar het volgende verslag heeeeel veeel groetjes xxxxxx

  • 08 Oktober 2012 - 19:06

    Malou:

    Weer een gaaf verhaal!! Lijkt me super tussen al die beesten daar, midden in de jungle. Heel veel plezier op de party!!

  • 08 Oktober 2012 - 21:03

    Rian:

    WOW!!! En australië zeker doen. Zijn die 2 uit Reusel nu mee bezig.x

  • 15 Oktober 2012 - 22:00

    Carin:

    Mooi Inge, heel mooi verhaal!
    Geniet maar lekker verder.
    Groetjes.

  • 19 Oktober 2012 - 16:54

    Monique:

    Hé feestbeest, je hebt het zo te lezen goed naar je zin.
    Maar zou je toch niet liever gewoon hier zijn. lekker kou, smorgens vroeg opstaan om te gaan werken. Lekker saai op de bank. Toch veel leuker dan alleen maar feesten, lekker eten en mooie dingen bekijken.
    ik wil best met je ruilen hoor. Nee zonder gekheid, geniet ervan want dit maak je nooit meer mee. En dan kom je bij terugkomst al die mooie foto's laten zien.
    Groetjes en xxxxx Dré, Yvonne, Mandy en Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Chang

Inge Beerens

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 812
Totaal aantal bezoekers 6971

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 08 Januari 2013

Backpack reis 2012-2013

Landen bezocht: